Waarom de lente perfect is om aan je merk te werken

Het is heerlijk zonnig en we merken allemaal dat de lente langzaamaan zijn intrede maakt in ons land. Alles staat in het begin van hun bloei. De lente is ook het moment dat steeds meer mensen naar buiten gaan. Hetzij om te genieten van een picknick in de zon of om heerlijk te sporten in de frisse buitenlucht. Maar wist je ook dat dit hét perfecte moment is om aan je naamsbekendheid te werken? Met behulp van relatiegeschenken kun je op een leuke en effectieve manier je doelgroep bereiken. Hoe dat precies werkt, dat vertellen we je in dit blogartikel.


Inspelen op de energie van je doelgroep

Het voorjaar gaat gepaard met meer zonuren. En we zullen niet te wetenschappelijk worden, maar wanneer UV-straling van de zon je huid raakt maakt je lichaam vitamine D aan. Deze vitamine bevordert de opname van o.a. calcium en fosfaat en geeft een opgewekt en energiek gevoel. Je zult ook zien dat zon het gevoel van mensen kan beïnvloeden. Dit gevoel is belangrijk wanneer je aan jouw merk wilt werken, want marketing bestaat nou eenmaal voor een groot deel uit emotie. Het positieve gevoel dat mensen in het voorjaar hebben is ideaal om te gebruiken als startpunt van jouw marketingactie. Van hieruit kan het alleen maar beter worden.


Vrolijke geschenken

De lente staat voor kleur. Daar kan niemand omheen. De vrolijke lentebloemen kleuren het gras en de hemel wordt weer blauw. Ook kleur heeft een grote invloed op de emotie van de mens en daardoor dus ook op de effectiviteit van je marketingactiviteiten. Zo staat geel bijvoorbeeld voor vrolijkheid, rood voor actie en groen voor duurzaam. In het voorjaar kan je gemakkelijk met deze kleuren spelen, omdat kleur al een onderwerp is dat centraal staat in deze periode.

Kies je er bijvoorbeeld voor om je klanten te verrassen met een bedrukte waterfles. Kies dan niet voor een grijsachtige kleur. Dit doet het lentegevoel teniet. Je doet er juist goed aan om een mooie gekleurde fles te kiezen om het vrolijke gevoel te bevorderen. De waterflessen van Kambukka zijn hier een perfect voorbeeld van. Geef deze premium drinkflessen aan je partners, klanten en medewerkers om je merk te promoten en een actieve levensstijl aan te moedigen!


Coronamoe

Nu in het voorjaar ook de dagen langer worden merkt men dat ze steeds sneller coronamoe worden. Dit houdt in dat men het steeds moeilijker vindt om naar het grote plaatje te kijken en zich aan de maatregelen te houden. Als ondernemer kunnen wij mensen hier op een leuke manier weer bewust over maken, terwijl we tegelijkertijd aan onze naamsbekendheid werken. Denk er bijvoorbeeld eens aan om in de horeca bestekzakjes of bierviltjes te bedrukken met de regelgeving omtrent Covid-19. Zo kan men genieten op het terras, maar worden zij tegelijkertijd ook bewust gemaakt van de situatie en hoe daarmee om moet worden gegaan.


Benieuwd naar wat relatiegeschenken voor jou kunnen betekenen deze lente? Laat je inspireren door ons brede aanbod of neem contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.




5 keer bekeken0 reacties
 

Copyright © 2021 The Merchandise Masters. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Algemene voorwaardenPrivacyCookies


The Merchandise Masters is een onderdeel van de Flevopoort Media Group.

Statutair gevestigd te Almere, Nederland (KvK 63534312).

www.flevopoort.media