TMM_078.jpg

Over The Merchandise Masters

Onze bedrijfscultuur is ons succes. Stap je onze kantoren in Almere en Leuven binnen, dan heb je het gevoel dat je een vriendenclub ontmoet. Met minder regels en druk van bovenaf, en dat merk je. Aan de telefoon en op de werkvloer. We hebben plezier in ons werk en stellen iedere klant centraal in onze goed georganiseerde chaos. De beste resultaten haal je samen. Daar zijn we van overtuigd. Plezier is geven en krijgen. Een niet te onderschatten factor voor succes, en dat delen we graag met je.

 

Alles voor die
big smile!

Onze visie, missie en geschiedenis

The Merchandise Masters is geboren om het beter, slimmer en anders dan onze concurrenten te doen. Nu de meest klantgerichte leverancier van relatiegeschenken, premiums & promotieartikelen in Nederland en België. De onderscheidende propositie van The Merchandise Masters is niet de laagste prijs, maar klanttevredenheid. Het is niet voor niets dat wij grote namen als KLM, Holland America Line, Booking.com, Canon en Volkswagen tot onze vaste klanten mogen beschouwen.
Groei jij met ons mee?

 

Voorstelrondje

Grenzen verleggen, horizon verbreden. Daar weten we alles van. Sinds het oprichten van The Merchandise Masters is het personeelsbestand flink opgeschaald. Met meer dan vijfentwintig gedreven collega's (lees: Masters) met ieder een eigen specialisme. Verdeeld over twee kantoren: een kantoor in Almere en in Leuven in België.

Met veel enthousiasme werken we elke dag keihard om klanten blij te maken. Door duidelijk en open te zijn en om iedere dag weer een beetje beter te worden om jouw klantervaring nóg beter te kunnen maken. Want uiteindelijk draait alles bij ons om maximale klanttevredenheid.

 

Factor voor succes

Iedere prestatie - groot of klein - vieren we. Dat brengt ons samen. Net als ons maandelijkse ontbijt, de vrijdagmiddagborrel en alle uitjes die onderling worden georganiseerd. Er zijn weinig bedrijven waar zoveel collega's ook vrienden zijn. Dat is onze kracht. Omdat je voor vrienden alleen het beste wilt. Omdat we het samen beter weten dan alleen. Omdat je tegen vrienden gewoon de waarheid vertelt. En omdat het gewoon leuk is. Al dit werkplezier zetten we om in verbluffende prestaties. Daarmee creëer je samenwerkingsverbanden die tot de top stijgen.

 

Bedrijfscultuur

Eerlijk, open en direct!

Geen organogrammen, afdelingen, functieprofielen, afdelingsleiders en vaste werktijden, en toch loopt alles op rolletjes. De eigenaar van The Merchandise Masters, de Nederlandse entrepreneur Michael Langley, gooide jaren geleden het roer radicaal om door te werken volgens een onorthodoxe werkmethode. Een methode waarbij werkplezier voorop staat. Want wie plezier heeft, is gemotiveerd.

Een 9-tot-5-mentaliteit? Die hebben we niet. Onze bedrijfscultuur biedt ruimte. Ruimte om resultaatgericht en creatief te zijn. Heb je een origineel idee? Zet 'm op! We werken met zelfsturende teams en focussen ons vooral op onze sterke punten. Want wat geeft meer voldoening dan werken aan iets wat jou motiveert?!

Deze manier van werken zorgt niet alleen voor transparantie, maar ook voor structuur. Iedereen weet exact wat zijn taak is en in welke tijdsspanne dit werk af moet zijn. Wil je een vrije dag of op vakantie? Prima, maar zorg wel even dat je project is afgerond en dat je collega's op de hoogte zijn.

Over transparantie gesproken: we hebben geen vergaderingen in gesloten ruimtes. Iedereen heeft zeggenschap binnen de organisatie. Deze werkmethode draait om vertrouwen en verantwoordelijkheid. De verantwoordelijkheid om jouw doelen te verwezenlijken én om zelf je vakantiedagen in te delen en rust te nemen. Bijvoorbeeld door thuis te werken.

Open Workspace
 
Image by Mika Baumeister

Mission impossible? Kom maar op!

Een goed voorbeeld? Die keer dat we notitieboekjes op een congres in het Verenigd Koninkrijk moesten leveren. Vanwege een storing met één van onze machines had de bestelling een paar uur vertraging en kon daardoor niet meer met de vracht mee. Toen kwam één van onze Masters in actie. Hij is in het vliegtuig gestapt en leverde de bedrukte notitieboekjes hoogstpersoonlijk af. Voor ons vanzelfsprekend, zo hoort het.. want afspraak is afspraak.

 

Laika, onze mascotte

Laika is de mascotte van The Merchandise Masters. Deze vrolijke Franse buldog, door onze Masters vaak ook “bully” genoemd, kwispelt rustig en af en toe iets te enthousiast, tussen iedereen door en heeft er zelf geen idee van dat ze zeer frequent het onderwerp van gesprek is. Met haar grote bruine ogen kijkt ze vrolijk in het rond en is ze binnen de kortste keren vriendjes met iedereen. Net als wij ziet ze overal mogelijkheden en over beperkingen springt ze heen. Het fijne is dat ze zelden aangelijnd hoeft te worden, want ze loopt niet weg. Baasje Carl hoeft zich geen zorgen te maken, als ze even om een hoekje verdwijnt; ze is er zo weer.

Elke dag een beetje beter

“Wij zijn geen industry changer. Wij willen het voorbeeld voor anderen zijn op het gebied van klantgericht ondernemen. Want dat is waar het bij ons om draait. 

Met net een leukere doos, een cadeautje bij iedere bestelling, net een betere klantenservice en met dat sms’je als je bestelling is ingepakt. Dat proberen we steeds beter te doen, elke dag de verwachtingen van onze klanten overtreffen. Daarom blijft men klant bij ons. Niet omdat we de goedkoopste zijn, maar omdat we hun mondhoek letterlijk omhoog krijgen. Omdat we ze beter helpen bij het maken van de juiste keuze. Daar worden klanten blijer van.

- Michael Langley

Founder The Merchandise Masters &
CEO Flevopoort Media Group

 
 
 

Copyright © 2021 The Merchandise Masters. Alle rechten voorbehouden.
Genoemde handelsmerken en merknamen zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Algemene voorwaardenPrivacyCookies


The Merchandise Masters is een onderdeel van de Flevopoort Media Group.

Statutair gevestigd te Almere, Nederland (KvK 63534312).

www.flevopoort.media