
Starterspakketten
Maak een vliegende start...
Ben jij klaar voor de start? Als startend ondernemer is het belangrijk om een goede eerste indruk af te geven. Een professionele presentatie is dan ook van groot belang voor potentiële opdrachtgevers. Met onze voordelige starterspakketten zorgen wij er samen voor dat jouw relaties en potentiële klanten een goede eerste indruk krijgen. De pakketten zijn speciaal ontwikkeld voor de startende ondernemer die met een beperkt budget toch professioneel van start wil gaan met zijn nieuwe onderneming!

Samenwerken? Super!
Onze voordelen voor startende ondernemers:
Eén contactpersoon
Bij The Merchandise Masters heb je één aanspreekpunt die al jouw wensen vervult, en natuurlijk die van je klanten. Hierdoor kun je doen wat je echt leuk vindt: ondernemen!
Eén partij
Eén partij voor al jouw promotieartikelen. Perfect, toch? Door altijd de beste producten te leveren tegen de beste prijzen en levertijden, maak je van jouw klant een tevreden klant. Daar streven we samen naar.
Korting
Omdat je als beginnende ondernemer al met genoeg kosten te maken krijgt, krijg je bij The Merchandise Masters de eerste drie jaar na de oprichting van jouw onderneming standaard 5% korting op ons gehele assortiment.
Drukvoorbeeld
Daarnaast sturen we je altijd een digitaal drukvoorbeeld van jouw producten.
Gewoon gratis!
Logoservice
Ook mag je als startende ondernemer op onze gratis logoservice rekenen. Heb je niet het juiste bestandstype? Dan zetten we deze moeiteloos voor je om. Superhandig, toch?
Levering op tijd, ook bij jou
Amsterdam, Parijs of de beursvloer: wij regelen het. Heb je een deadline? Vraag dan eenvoudig een spoedlevering aan!
3 redenen waarom relatiegeschenken nog steeds in je marketingmix thuishoren
Klantenbinding is een belangrijk onderdeel van jouw business, zeker in de B2B markt. Waarom? Je hebt vast wel gehoord van de 20-80 regel. Maar 20% van je bestaande klanten zorgt voor 80% van je omzet (als het niet meer is). Wanneer een bestaande klant blij is met jouw producten en/of diensten, zal hij of zij zaken met je willen blijven doen en andere mensen enthousiasmeren over jouw bedrijf door middel van mond-tot-mond reclame. Het is dus belangrijk om klanten aan jouw bedrijf laten binden, relatiegeschenken kunnen je hierbij helpen.

Wat is klantenbinding?
Maar wat is klantenbinding nu precies? Het is een strategie om loyaliteit bij je klant te creëren en een voorkeurspositie ten opzichte van andere bedrijven te verwerven. Wanneer een klant loyaal is, wordt hij of zij ambassadeur van jouw bedrijf. Dit betekent dat jouw klant zich beweegt vanuit zijn/haar eigen initiatief en anderen probeert te enthousiasmeren en te beïnvloeden om zich ook aan te sluiten bij jouw bedrijf. Fantastisch toch?!
Sommige bedrijven vergeten de waarde van hun bestaande klanten, doordat ze altijd druk op zoek zijn naar nieuwe potentiële klanten. Je bestaande klanten nemen de meeste diensten en producten bij je af en door deze loyaal en tevreden te houden, kun je meer herhaalaankopen verwachten. Een loyale klant zal ook niet zo snel overstappen naar de concurrent wat dus uiteindelijk voor meer omzet en winst kan zorgen. Het is dus zeker niet gek om wat extra aandacht aan je bestaande klanten te besteden om met hen een langdurige relatie op te bouwen.
Relatiegeschenken zorgen voor een sterkere klantenbinding
Klantenbinding is dus belangrijk, duidelijk. Relatiegeschenken kunnen je hierbij helpen. En wel om deze drie redenen:

Het toont interesse in je klanten. Als jij jouw geschenk afstemt op de individuele en persoonlijke interesses en wensen van je klant, voelen ze zich begrepen en extra speciaal. Jij als bedrijf weet precies wat er in hun hoofd omgaat, zo blijkt uit het geschenk. Dit geeft de klant een enorme boost van vertrouwen, waardoor ze nog meer betrokken raken bij jouw merk.
Mensen zijn door iets te ontvangen eerder geneigd om iets terug te geven. Je beloont je trouwe klanten voor hun vertrouwen en met een cadeautje. Jouw bedrijf krijgt daardoor een positief vinkje in de hersenen van je klant. Ze willen je graag iets teruggeven voor jouw cadeau, dus steunen ze jou graag met een nieuwe order.


Het zorgt voor een langdurig contactmoment. Je kunt natuurlijk tijd investeren om stille klanten elk half jaar na te bellen, maar dit is ontzettend arbeidsintensief. Door een relatiegeschenk te geven waar je klant lang iets aan heeft, creëer je in één klap een contactmoment voor de komende jaren. Daarom zijn relatiegeschenken perfect voor langdurig gebruik. Zelfs jaren later worden je klanten nog aan je herinnerd. Zodra er een behoefte ontstaat, zal jouw bedrijf dan het eerste zijn waar ze aan denken.
Merchandise maakt merken sterker!
89%
Grootste zichtbaarheid
Promotionele items bereiken 89% van de bevolking van 14 jaar of ouder op een gemiddelde dag - meer dan radio (78%), TV (71%) en krant (67%).
2x
Top-of-mind
De herinnering van een merk of bedrijfsnaam is tweemaal zo vaak via promotionele items (70%) dan reclame via radio (29%) en TV (26%).
#1
Dagelijks gebruikt
Een promotioneel item wordt gemiddeld eens per dag gebruikt. Statistisch gezien betekent dit dat de boodschap de ontvangers dagelijks bereikt.
>2
Langetermijneffect
84% van de promotionele items zijn al langer dan een half jaar in bezit van de ontvanger, na 2 jaar is dit zelfs nog 40%.
#4
Positieve herinneringen
Herkenning van reclame wordt verdubbeld (van 36% naar 76% herkenning) door vier aspecten: aantrekkelijkheid, kwaliteit, originaliteit en bedrukking.
3/4
Tweede leven
Ruim driekwart van alle promotionele materialen krijgt nog een duurzaam tweede leven via goede doelen en kringloopbedrijven.