© The Merchandise Masters

Veiligheid & Privacy

 

We houden je privégegevens privé

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Gelijk heb je.

We vragen wel gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 13 januari 2021.

 

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en The Merchandise Masters, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen

  • Bezorging

  • Retour en/of reparatie

  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

  • Contact met onze klantenservice

  • Bezoek van de Merchandise Masters-website

  • Account

  • Nieuwsbrief & e-mail

  • Persoonlijk advies

  • Acties

  • Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, handelsinformatiebureaus, IT-dienstverleners en partijen die namens ons reviews verzamelen of klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als we een reparateur kunnen langssturen als je bedrukte electronica gadgets het laten afweten. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.


De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens The Merchandise Masters. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In ons geval is dit in een database centrum in Luxemburg. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.

  • Inactieve klant accounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.

  • Als je een klacht indient over jouw bestelling, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.

  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden, de uitkomst van een eventuele kredietcheck als je iets bij ons koopt of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post of e-mail en we maken het in orde.


Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je eenvoudig via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Master van The Merchandise Masters.

Mailen: support@merchandisemasters.nl
Schrijven: Transistorstraat 31, 1322 CK Almere, t.a.v. Data Protection Master.


Wanneer je niet tevreden bent over hoe The Merchandise Masters omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn The Merchandise Masters


En als je van lange nummers houdt:
Dit is ons KvK-nummer: 63534312
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL00155 5382B93

Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 036-7519775
Mailen: support@merchandisemasters.nl
Schrijven: Transistorstraat 31, 1322 CK Almere

 
Customer satisfaction survey and questio

Reviewregels & -tips

We willen je bedanken dat je ons je feedback wilt geven. Benieuwd naar onze gouden regels over reviews?

  • We zijn grote fans van discretie. Deel alsjeblieft geen persoonlijke gegevens van onze medewerkers of jezelf – ook geen ordergegevens. Onze privacywaakhond is een taaie viervoeter.

  • Niet tevreden over je bestelling? Vertel ons wat we kunnen verbeteren. En probeer jezelf daarbij niet te verliezen in obsceniteiten, beledigingen of terugkerende hatelijkheden. Anders kunnen we weinig anders dan je review verwijderen.

  • En nee, reviews mogen niet worden gebruikt om te adverteren.

  • Vragen of verzoeken? Neem contact met ons op, we gaan er direct mee aan de slag.

 

Cookies, voor de lekkere track

The Merchandise Masters deelt cookies uit wanneer je ons bezoekt. Sorry, geen lange vingers, biscuits of gevulde koeken die je eetlust bederven. Maar kleine (tijdelijke) tekstbestanden voor je pc. We verkopen trouwens ook cookies, met bedrukking :)

Dankzij cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je bij ons terugkomt. Lekker handig! Bovendien helpen ze ons inzien hoe je onze sites gebruikt en hoe wij de boel beter en klantvriendelijker kunnen maken. Het moet gezegd worden: we gebruiken ze ook voor marketingdoeleinden.

Veilige betaalomgeving

The Merchandise Masters houdt graag de hand op jouw knip. Want niemand mag een dief van jouw portemonnee zijn. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je begint met het afrekenen van je bestelling. Dan krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Via - excuses voor het technische geblabla - SSL worden je transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Wanneer er een SSL certificaat actief is wordt er een slotje getoond in de adresbalk van je internetbrowser.

Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

Sinds onze oprichting hebben we maar één doel: klanten blij maken. Om te controleren of onze missie is geslaagd, sturen we je soms een mail of bericht via social media om je tevredenheid te meten. Wij vinden het fijn om te weten wat er beter kan, en voor andere klanten is het handig om te bepalen of zij hun product bij ons willen bestellen.


We mailen je bijvoorbeeld voor een klanttevredenheidsonderzoek over de levering van je bedrukte pennen of om te vragen of onze bezorgpartner je bestelling volgens afspraak heeft afgeleverd. We kunnen je ook per mail vragen om een review achter te laten over je laatste aankoop. Of je krijgt persoonlijke tips en informatie over producten op basis van je aankopen bij The Merchandise Masters.

Wil je deze e-mails liever niet ontvangen? Geen probleem, even goede vrienden. Je kunt je eenvoudig afmelden met de afmeldlink in de mails. Geraak je er niet aan uit? Onze Masters helpen je graag verder.

Contact met onze Masters

We helpen je met vragen over je bestelling, lossen problemen voor je op of vertellen je alles over onze nieuwste producten. Je kunt met ons bellen, mailen, chatten en WhatsAppen.

Je hoeft je verhaal niet 2 keer te vertellen, we onthouden het gewoon. Oké, oké: dankzij een notitie, want wij zijn stiekem ook maar mensen. Om je vraag of klacht te behandelen kunnen we vragen naar je ordernummer, naam, e-mailadres, telefoonnummer en andere gegevens die de afhandeling makkelijker maken.


Om onze service elke dag een beetje beter te maken, analyseren we alle contactmomenten. Dat doen we bijvoorbeeld door een telefoongesprek met je op te nemen voor trainingsdoeleinden. Natuurlijk laten we je dat wel van tevoren weten, kun je je stem vast opwarmen. De opnames bewaren we niet langer dan 30 dagen.

Bezoek van de website

Als je verder surft op de website van The Merchandise Masters of op een product klikt, krijg je van ons cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derden jouw internetgedrag op onze website. Zo volgen we welke producten je aanklikt of bestelt.


Met deze informatie tonen we advertenties op basis van jouw interesses, meten we de effectiviteit van onze advertenties, maken we je e-mails persoonlijker en kun je informatie delen op social media. Meer weten over cookies of je instellingen aanpassen? Bekijk onze cookie-pagina.

Account

Leuk dat je een Master-account hebt! Nu hoor je er echt helemaal bij. In je account bewaren we gegevens van eerdere bestellingen, retouren en persoonlijke gegevens. Handig, dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren.

We kunnen je herkennen wanneer je bent ingelogd in je account. Zo kunnen we je persoonlijk advies geven.

Je kan ook met je Facebook of Google+ -account inloggen.

Nieuwsbrief & e-mail

We sturen je verschillende soorten e-mails. Je ontvangt e-mails naar aanleiding van je aankoop met bijvoorbeeld informatie over je bestelling, de levering, je betaling of een review-verzoek.

Daarnaast kun je je aanmelden voor persoonlijke aanbiedingen. De persoonlijke aanbiedingen ontvang je af en toe en zijn gebaseerd op jouw aankopen bij The Merchandise Masters. De inhoud van de nieuwsbrief is gepersonaliseerd op basis van je aankopen en de producten die je hebt bekeken op onze website.


We sturen je alleen persoonlijke aanbiedingen en nieuwsbrieven met jouw toestemming. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is zo gepiept: via de link onderaan de e-mail.

Acties

Ken je die verhalen van loterijwinnaars die nooit komen opdagen? Juist. Natuurlijk laat je je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter als je meedoet aan een Merchandise Masters-actie. Je hoort dan van ons of je gewonnen hebt.

We gebruiken deze gegevens ook om onze acties te analyseren. Zo worden ze elke keer nóg leuker.