Erop uit: geef je merk deze zomer een boost

De zon gaat steeds meer schijnen, de dagen worden langer, de zomerjas kan weer uit de kast. Kortom: de zomer komt eraan! En er zijn genoeg mogelijkheden om eropuit te gaan deze zomer. Wandelen, picknicken, een dagje uit naar het strand of met de auto naar een vakantiepark in een mooie omgeving. Mensen zijn steeds meer buiten en dat zorgt er ook voor dat je je merk goed kunt laten zien. En laten wij bij The Merchandise Masters daar een aantal slimme tips voor hebben. Ontdek in dit artikel hoe je je merk deze zomer een echte boost kunt geven!.


Bedenk een zomercampagne

Iedereen heeft zin in de zomer en daar kun je als bedrijf gebruik van maken. Denk daarom nu alvast aan mogelijkheden voor een zomerse campagne. Speel in op het positieve gevoel van de zomer en pas hier je content op aan. Plan een brainstorm met je team en denk samen na over de mogelijkheden om in te spelen op de zonnige zomermaanden. Het kan daarbij gaan om zomerse content op social media, een speciale vakantienieuwsbrief met zomerse aanbiedingen of een leuke actie voor de werknemers.

Haak in op zomerse momenten

Een zomercampagne hoeft geen korte, eenmalige campagne te zijn. Je kunt de hele zomer gebruik maken van verschillende inhaakmomenten en daar content bij creëren. Denk aan de start van de zomervakantie in de verschillende delen van het land. Maar je kunt ook alvast een leuke social media post klaarzetten voor een mogelijke hittegolf. En wist je dat het op 5 juli Nationale Bikinidag is?


Laat zomerse gadgets bedrukken

Laat zomerse gadgets bedrukken ter ondersteuning van de zomerse campagne. Op die manier houden mensen niet alleen iets leuks over aan de campagne, maar je zorgt er ook voor dat je zichtbaar bent in de vrije tijd van klanten, relaties en/of of medewerkers. Dit zorgt voor grenzeloze promotie! The Merchandise Masters heeft diverse zomerse producten in het aanbod die je kunt laten bedrukken met logo. Ideaal om in te zetten in te zetten voor je zomermarketing. Denk bijvoorbeeld aan zonnebrand, strandballen of zonnebrillen. Maar ook de Impact Aware RPET Koelrugzak of een paspoorthouder. Of denk aan leuk speelgoed en spelletjes om te spelen in de zomervakantie. Wij kijken graag samen met jou welke producten het beste bij de campagne passen.

Waterflessen inzetten als duurzaam marketingmiddel

Bijna iedereen weet dat wel dat het belangrijk is om voldoende water te drinken. En in de zomer is de behoefte aan water extra groot. Daar kun je als bedrijf gebruik van maken door waterflessen te laten bedrukken met je logo. Een perfecte zomerse gadget, waarbij je ook nog eens een bijdrage levert aan het verminderen van plastic afval. Lees ons eerdere blogartikel 'Drink jij voldoende water' met informatie over het drinken van water en tips voor bedrijven als het gaat om water en marketing.


Maak impact met Impact

Als je deze kop leest, vraag je je misschien in eerste instantie af waar dit over gaat. Het merk ‘Impact’ is momenteel een van de populairste merken in het assortiment van The Merchandise Masters en het bevat veel producten die ideaal zijn als je eropuit gaat en dus ook goed passen bij een zomercampagne. Het zijn zeer degelijke producten die op de een of andere manier bijdragen aan een duurzame levensstijl. Denk aan een waterfles met een bamboe deksel en koeltassen en rugtassen gemaakt van gerecycled materiaal. Kijk dus zeker eens in het aanbod van het merk Impact.

Verras met een vakantiepakket

Je kunt ook kiezen voor meerdere zomerse gadgets en een leuk vakantiepakket samenstellen om aan je medewerkers en/of relaties te geven. Vul bijvoorbeeld een koeltas of een trolley met leuke producten die je laat bedrukken met je logo. Een leuke verrassing die ze zeker zullen waarderen. En het draagt een steentje bij aan je interne en/of externe branding als ze deze producten meenemen tijdens een dagje weg of een vakantie!


Verzin een creatieve actie voor je medewerkers

Naast een vakantiepakket kun je nog meer creatieve acties verzinnen voor je medewerkers. Wat zijn creatieve manieren om iets leuk te doen en ze extra te motiveren? Denk out-of-the-box. Wat dacht je bijvoorbeeld van een leuke contest waarbij je een gratis vakantiedag kunt winnen. Of ‘geef’ ze een gratis vakantiedag cadeau! Dat heeft misschien nog meer voordelen dan je in eerste instantie zou denken. Zo’n verrassing motiveert je personeel om er weer extra tegenaan te gaan.


Start nu al met het bedenken van je zomercampagne. Genoeg mogelijkheden om je merk meer te laten zien als mensen eropuit gaan deze zomer. Let the sun shine!


13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

We weten het, het zijn rare weken in mei en juni! Ook voor ons, want we zijn in deze periode soms zelfs een hele dag niet bereikbaar. Maar wees gerust, het zijn maar een paar dagen! Lees hieronder onz